Functionaliteit van onze sociale media tool

Het sociale media tool dat wij hebben gekozen is Linkedin. Dit is een app dat je kan instellen op je gsm of op je computer. Het is een businessplatform waar er jobadvertenties of andere zakelijke dingen op worden aangekondigd.

Betalende mogelijkheden

Als bedrijf kan je opteren sponsoring te doen via Linkedin om je targetgroep te bereiken. Je kan zelf als bedrijf kiezen hoe duur de native ad wordt. Het goedkoopste is maar voor twee euro dat je al een sponsoring kan aanvragen op de app. Er zijn twee opties de eerste optie is het inkopen van advertenties via een Linkendinmedewerker, dit is het duurste prijskaartje.

De tweede optie is dat je werkt met de self-service campaign manager, hiermeek an je zelf advertenties maken en deze optie is goedkoper.

Targetting

De targetting kan via een hele reeks criteria zoals:

  • Location
  • Company
  • Job Title
  • School
  • Field of Study
  • Degree
  • Skills
  • Group
  • Gender
  • Age

Hier kan je net zoals bij andere apps bepaalde criteria uitsluiten. Er is een nadeel hier dat je de mogelijkheid hebt dat je te target gericht zoekt, hierdoor kan je advertentie een te kleine doelgroep bereiken en kan je advertentie niet weergegeven worden.

Bronnen

Anoniem. (2019, 01 01). LinkedIn advertentie: Wat, Hoe en Waarom. Opgehaald van omcollective: https://www.omcollective.com/nl/blog/linkedin-advertising-wat-hoe-en-waarom?gclid=CjwKCAjw-OHkBRBkEiwAoOZql353_-JXsIkeAXbBeo0srX85pJUw-TKOoSAYAgrG6IHFO0Am9N9-MxoCtFcQAvD_BwE&fbclid=IwAR2cmXNRI37oxzSeejP8Vqr8WVFH3c2ZKdFkp2GKxRd5_SWM4fhNgqiZ-4s